Arbetets upplägg är ganska enkelt.
1 – Slipning & rengöring
2 – Maskering
3 – Målning (pensel eller spray)
Se till att maskera ordentligt. Som tur var hittade vi någon gammal tidningsartikel i verkstaden (bild-1) som blev alldeles utmärkt för att maskera runt hjulhuset med. Väljer du att använda spray så maskera även resten av bilen.
Vi har använt oss av original RS reparationssats för bromsarna för att kunna få en slät och snygg yta på bromsoken. Audi original delnr. för reparationssatsen vi använt är 8K0698221A (bakbromsar) och 8K0698221 (frambromsar). I original bromsarna från S/RS-modellerna finns det fästen för dessa plattor medan i standard bromsarna så gäller det att använda fantasin.
Vi erbjuder inte målning av bromsok.
Vi kan dock meddela att efter att vi målade bromsoken så gick bilen väldigt mycket snabbare. Vid ett race (se bild nedan) med en nyare Nissan GT-R så kan vi intyga att vår dieselmotor med målade bromsok faktiskt sopade banan med Nissan GT-R. Så tillhöra 3-sekunders klubben är faktiskt inte svårare än så. Läs hela reportaget – Nissan GT-R får stryk till sist, dock verkar det som Tom på teknikers värld glömde nämna vår Audi bland Bugatti Veyron och Porsche Turbo S!
Lämna ett meddelande